הליכונים ומקלות הליכה

הליכון

הליכון

הליכון - הוא השלב המפריד בין "עצמאי", לבין "מרותק לכסא גלגלים". ההליכונים, מאפשרים למי שיש לו קושי בהליכה, ללכת על רגליו, במקום לנוע בכסא גלגלים. חשוב מאוד לבחור את ההליכון המתאים כדי לא להגיע למצב בו יש צורך להיעזר בכסא גלגלים.

מי משתמשים בהליכון?

בהליכונים משתמשים צעירים לאחר פציעה, או לאחר ניתוח, או קשישים המתקשים בהליכה. מטרתו העיקרית הינה לסייע להם להמשיך לשמור על חיים עצמאיים.

ישנם סוגים שונים של הליכונים, בעלי תכונות שונות:

הליכון יציב:

יש לבחור הליכון יציב. יש לזכור שהמתקשים בהליכה, סובלים מאי יציבות בהליכה, ולכן עלולים ליפול. לכן, חשוב שההליכון יהיה יציב גם בעת הליכה ברחוב וכמובן יהיה עמיד בפני המשקל המועמס עליו. צריך לזכור שכל נפילה ברחוב היא לא נעימה, ומצב בו קשיש נופל ברחוב, הוא מצב מסוכן. לכן, אסור שיהיה מצב בו ההליכון נמשך קדימה, וגורר עמו את מי שמחזיק אותו.

רולטור:

רולטור, הוא הליכון בעל שלושה גלגלים. מטרת ההליכון, היא לשמור על יציבות מקסימלית. ישנם מכשירי רולטור עם ליבת פלסטיק מרובעת. מטרת הליבה, היא להכביד על ההליכון, ולסייע להליכה יציבה.

הליכון עם מעצור יד:

הליכון עם מעצור יד, נועד לסייע למשתמש בו להשיג שליטה מלאה בעת ההליכה. האפשרות לעצור את ההליכון, מסייעת לתחושת העצמאות והיציבות.

הליכונים עם מושב ישיבה:

ישנם הליכונים עם משענת המיועדת לישיבה. מטרת הליכונים אלו, היא לאפשר הפסקה קלה של מנוחה בעת ההליכה. ישנם הליכונים, עם תא מיוחד המיועד להכנסת תיקים בעת ההליכה.

הליכון לאנשים המתקשים בלהזדקף:

ישנם אנשים הסובלים מבעיות גב, עד כדי כך שקשה להם ללכת עם גב זקוף. לשם כך, פותחו הליכונים מיוחדים עם תמיכה לגב.

הליכון עם משענת לידיים:

ישנם הליכונים המצוידים בסדים עבור משענת לידיים. היתרון בהליכון זה, הוא התמיכה לידיים, ומניעת עומס בידיים, כתוצאה מגרירת ההליכון.

הליכון מתקפל:

הליכון, הוא אמצעי התופס נפח. על מנת לצמצם את הנפח, פותח הליכון מתקפל. ההליכון המתקפל, יציב כמו הליכון רגיל.

ייעוץ אישי לבחירת הליכון:

מומלץ להתייעץ עם האורתופד המטפל, מהו סוג ההליכון הטוב והמתאים ביותר.

מתעניינ/ת במוצר זה? רוצה עוד פרטים?
השאר/י פרטים ואנחנו נחזור אליך בהקדם

    מתקדמים לחיים בריאים יותר

    השאיר/י פרטים ונחזור אליך לתיאום אבחון בהקדם

    Open chat
    דברו איתי! אשמח לעזור
    היי
    אשמח לעזור